Ventetid

Inngang til messenDet har ikke blitt mye tid til blogging i det siste, med eksamensretting og diverse. Og dette innlegget er en stakkarslig unnskyldning det også. Men jeg har altså debutert som kunstkritiker siden sist, i magasinet Billedkunst, i samarbeid med den talentfulle og vakre Synnøve Vik. Tidligere i høst dro vi til London for å se kunstmessen Frieze Art Fair, Europas største salgsmesse for kunst, og du kan lese vår rapport, «Markedet er museets mor» på Billedkunsts nettsider.

Om en skulle være interessert i andre perspektiver finnes det en jungel av anmeldelser, kommentarer og rapporter der ute, men ikke så mye på norsk. Klassekampen, som er den dagsavisen i Norge som bryr seg om billekunst, sendte Mona Gjessing, men artikkelen som sto på trykk 21.10 er ikke på nett. Det er derimot Kunstforum, de fokuserer på årets norske bidrag i denne artikkelen og på hvilke markedssignaler en kan lese ut av messen, i denne lederen.

Forresten kan Synnøves anmeldelse av utstillingen «Going to market», «Kommunisme? Nå?» som står på Henie Onstad frem til 7. februar, godt leses i sammenheng med teksten vår. Noen av de samme temaene blir tatt opp der.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s